tisdag 8 mars 2011

Infertilitet - spontan abort - obehandlad celiaki glutenintolerans

Tänk på att obehandlad celiaki/glutenintolerans ofta leda till infertilitet hos kvinnor och spontana aborter!


Olika näringsbrister genom en tarm skadad av gluten kan få katastrofala följder.



*Vill du läsa mer i ämnet samt hur kosten ligger till grund för mängder av sjukdomar, allergier och överkänsligheter så kan du göra det i den mest omfattande bok författaren Michael Håkansson släppte den 15 januari 2017. I augusti 2017 släpptes också Stora Kosthandboken.

Du hittar dem här: Hälsoproblem & sjukdomar orsakade av vad vi äter


 

1 kommentar:

  1. Min tredje pojke dog i v.32. Han var lång och mager. Han var tredje barnet på fem år. Läkarna vet inte varför han dog.
    Har själv upptäckt min glutenintolerans. Har varit glutenfri sedan dec-10. Två år levde jag som laktosintolerant, men kände att jag bara blev sämre, även om de smärtsamma diarrérna upphörde med laktosfri diet. Till slut tålde jag inte juicer, inte kaffe. Fick slemmig avföring. Mådde pyton. När jag slutade med gluten kände jag förvandlingen. Efter 3 månader testade jag mjölk, och helt plötsligt kan jag dricka det igen! Min tarm har läkt!
    Misstänker att min okunskap dödade min pojke...

    SvaraRadera